13 Ekim 2015 Salı

EV YAPIMI DONUT


Her şey bu fotoğrafla başladı,Nil bizim kahve içmekten çok hoşlandığımız Tchibo 'da donutla tanıştı,çünkü görüntüsü ''ye beni'' diyordu,bir kaç gidişimizde farklı önerilerle yemekten vazgeçirmeye çalıştım ama (yanımda taşıdığım atıştırmalıklarla ara öğünleri geçiştirmek içime daha çok siniyor böylelikle Nil ara öğünlerde enerjisini yükseltecek ,besin değeri yüksek,lifli gıdalar tüketiyor)son gidişimiz de ikna edemedim,çünkü artık çok merak ediyordu ve bu yüzden aklıma eve döndüğümde Nil'e kendi ellerimle donut yapmak fikri geldi.

Nil uyurken mayalı bir hamur hazırladım o kalkınca da beraber pişirip  ,dilediğimiz gibi süsledik!Nil,bu işten çok zevk aldı,bir süsledi bir yedi bir süsledi sonra yedi yedi yedi...:)



Her annenin mayalı bir hamur tarifi vardır
Ben şu tarifi kullandım
2 su bardağı süt
1 su bardağı zeytinyağı
1 su bardağı ılık su
1 yemek kaşığı kuru maya
Bir fiske tuz
1 yemek kaşığı bal
Aldığı kadar un

Yapılışı
Ilık süt ve suda erittiğiniz mayaya diğer malzemeleri ekleyin,unu yavaş yavaş katın,yumuşak ele yapışan hamurunuzu kabarması için bir kenarda bekletin,fırınlamadan dilediğiniz şekli verin.





Biz donutlarımızı  önceden erittiğimiz bitter çikolataya batırdık sonra üzerilerine kuruyemiş,hindistancevizi ve Nil'in merakını gidermek için şekerleme serptik!



Bu fotoğrafa bakınca çocukluğum ve her şeyin önce üstündeki çikolatasını sıyırışım aklıma geldi :)



 *Benim bu tarifteki en yaratıcı bulduğum ve sevdiğim; donutların bazılarını çikolataya değil tahin- pekmeze bulamak oldu,tahin pekmezli olanların üzerine bir de kırılmış antep fıstığı ile süsleyince harika ,besleyici bir ara öğün oldu!





Bu tarif, görüntüsüyle çocukları cezbettiği için doğum günü partilerinde onlara hazırlamak iyi bir fikir olabilir,akşamdan hazırladığınız tahin-pekmezli olanı beslenme çantasına koyabilir
(Hala beslenme çantası diye bir şey var mı?Umarım vardır!)
İştahsız ya da kahvaltı etmeyen çocuklara okul sabahlarında kahvaltı alternatifi olarak teklif edebilirsiniz.
Afiyet Olsun!

11 yorum:

  1. En kısa zamanda da yapicam belki yarin;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deniz ile yapmak eglenceli olabilir kimbilir ne yorumlar gelir :)

      Sil
  2. Donutlar güzel gözüküyor bence asıl tatlı nil ben onun o güzel yüzünü seveyim hep güzel günlere gülümsesin sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel dilekler.Nil ile hem ani hem tarif biriktiriyoruz .tesekkur ederim evimin güncesi

      Sil
  3. Bu Nil kızdan bir lokma almak istiyorum önce ben annesi:) Maşallah!!
    Şimdi öncelikle belirtmek isterim ki her annenin mayalı hamur tarifi yoktur malesef ahaha çünkü benim yok:) Bir kez denedim ama şu ılık su mevzusunda başarısız oldum sanırım taş gibi poğaçalarım olmuştu da içini oymuştum:)mayalı tariflere ön yargım devam ediyor.
    Bir diğer konu ise aldığı kadar un, ben unun ne kadar alınacağını kestiremiyorum. bana bıraksan daha alır gibi geliyor:))
    Sadede gelirsem ev yapımı olan her şey gibi bu da çok başarılı bence ve tebrikler sana. Tahin pekmez bence de süper olmuş, ellerine sağlık!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili kitana Nil adina tesekkur ederim.mayaliyi tutturmak biraz sıkıntılı genelde sert oluyor benimkilerde.sana soyle soyleyebilirim 1 su bardagi ılık süt 1 su bardagi ilik su ve 1 su bardagi yag icin yaklasik 7 su bardagi un koyabilirsin kurabiye hamurundan daha cıvık ve yumusak bir hamurun olmali.kolay gelsin.afiyet olsun.sevgiler

      Sil
  4. Ne kadar iyi bir fikir!! Ben de denemek istiyorum hemen!! Nil'in yanaklarından öperim.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz cok eglendik Ipekcim eminim bu isi melodi de cok sever,tesekkur ederim,sevgiler

      Sil
  5. Nil prensesim , tarif, fotoğraf ve anlatım hepsi çok güzel . Afiyet olsun prensesim 👸 🌹 🍀 👍 👏 ❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederiz Sukran ögretmenim,sevgiler

      Sil